Kvarnerski turistički vodiči posljednjih se godina aktivno uključuju u 	obilježavanje Međunarodnog dana turističkih vodiča, 21. veljače, pa 	se tijekom odabranog vikenda u veljači organiziraju besplatna vođenja po 	turističkim gradovima, otvorena ne samo za turiste, već i za mještane. 	Poznato je da turisti modernog doba ne traže pasivni odmor po formuli »red 	mora i sunca«, a sutra »red sunca i mora«, te tako danima bez promjene. 	Putovanja koriste za vlastiti napredak, za usvajanje novih znanja, a velikim 	dijelom i upoznavanja kulturnih znamenitosti, običaja te povijesti odabrane 	destinacije. S odmora se žele vratiti ne samo odmorniji, već i duhovno 	bogatiji. Žele čuti dobru i zanimljivu priču, odnosno doživjeti grad i 	stanovnike koji su duša svakog mjesta. Pri tome je jako važna uloga dobro 	informiranog i vještog turističkog vodiča. Nije tajna da je kvalitetan, 	komunikativan i profesionalan vodič neprocjenjiva karika na tom putu prema 	stvaranju doživljaja kod turista. Jer - brojne su turističke destinacije u 	svijetu, izbor je širok, a mogućnosti velike, no pored bogatstva 	različitosti na kojima se temelji ponuda naše »male zemlje za veliki odmor«, 	ljudi su »ono što čini razliku«.
			U Hrvatskoj postoji oko 3.500 registriranih turističkih vodiča, a na širem 	riječkom području se do ovog zvanja može doći na dvije visokoškolske 	ustanove - PAR-u u Rijeci, te na Fakultetu za menadžment u turizmu i 	ugostiteljstvu u Iki. No, ne znači da će onaj tko položi ispit postati i 	uspješan turistički vodič. Od svih koji završe tečaj, tek 10 posto njih 	ostaje u ovom poslu, koji je, inače, češće rezerviran za žene.
			Ipak - naš je sugovornik muškarac, višestruko nagrađivani turistički vodič 	Nikola Špehar iz Lovrana.		Premda je u turizmu još od djetinjstva, od dječačkih dana, aktivno je u 	svijet organiziranih vodičkih tura ušao 1995. godine, a budući da se istim 	poslom bavi i njegova supruga, radi se zapravo o obiteljskom turističkom 	biznisu. Kako će danas posvjedočiti, kroz tih dvadesetak godina, bilo je 	boljih i lošijih trenutaka. Prisjeća se da je, primjerice, 1995. i 1996. 	godine na širem kvarnerskom području bilo tako malo gostiju, da nije uspio 	»uhvatiti« čak ni veliki autobus. Sve su se vodičke ture odvijale uz pomoć 	manjih buseva, pa čak i kombija... No, danas u skladu s kretanjima u 	turizmu u Hrvatskoj, raste i broj turističkih vodiča, baš kao i 	organiziranih autobusnih tura. Nikola Špehar bio je i u vrhu hrvatske udruge 	turističkih vodiča, te dugogodišnji predsjednik Udruge turističkih vodiča 	Liburnija iz Opatije, a najviše radi samostalno.
										| 				 Nikola Špehar, turistički vodič iz 				Lovrana još je kao
 dijete pokazivao grad turistima.
 | 
		
	 			– Kada s neke ture koju bih ocijenio riječima »bilo je zahtjevno«, iscrpljen 	dođem doma, jasno je da će me supruga, koja je u istome poslu, jako dobro 	moći razumjeti. Informacije koje međusobno razmjenjujemo pomažu nam u 	razvoju struke, a s obzirom na brz protok informacija, ovo je zanimanje koje 	traži da čovjek neprestano bude spreman učiti i nadopunjavati znanje koje se 	nastoji prenijeti turistima. Moram reći da sam u svome poslu jako puno 	korisnih informacija pronašao upravo zahvaljujući Sušačkoj reviji i 	odličnim tekstovima koji se u njoj mogu pročitati. Naime, mi turistički 	vodiči smo ujedno i istraživači koji vole nadopunjavati podatke iz povijesti 	koji bi mogli zanimati naše klijente, a izvor nam je uz drugu dostupnu 	literaturu i objave na internetu, upravo Sušačka revija. Želja nam je 	doći do što pitkije informacije koju ćemo obraditi i što atraktivnije 	ponuditi gostu, pa zato nikada ne smijemo »spavati«, već biti u toku i 	pratiti svježe informacije. Vremena se mijenjaju pa u onom trenutku kada je 	neka informacija putem interneta dostupna nama kao turističkim vodičima, 	ona je dostupna i gostima. Dakle, prilikom prezentacije podataka o 	zanimljivostima nekog mjesta, turisti su u prilici vrlo brzo to što su čuli 	provjeriti na internetu. Treba daleko više učiti nego što je to bilo nekada, 	prije kompjutora i pametnih telefona.
	...