Svaka glazbena škola u drugoj Jugoslaviji imala je u programu 	nastave osim teoretskih predmeta (i jasno instrumenata) i pjevački zbor.
			Ako je to bila samo niža glazbena škola, tada je to bio 	pionirski zbor. Kad je to bila niža i srednja škola (6+4), u školi je tada 	bio organiziran i pionirski i omladinski zbor. Tako je bilo i u Glazbenoj 	školi Ivana Zajca u Rijeci, gdje je djelovao i pionirski i manji komorni 	omladinski zbor.
			S tim zborovima su do 1947. radili nastavnici Vladimir 	Fajdetić i Josip Kaplan, pod vodstvom prof. Josipa Brnobića. 1947.-48. u 	školu dolazi iz Zagreba skladatelj i profesor Ivan Matetić Ronjgov i njegova 	kćerka Vera. Od tada oni preuzimaju rad sa zborovima; u nižoj glazbenoj 	školi – Vera, a mali komorni zbor srednje škole vode i Vera i Ivan Matetić 	Ronjgov.
			Zadojen velikom, zapravo fanatičnom ljubavlju za domaći kraj i 	njegovu trinaeststoljetnu staru glazbenu tradiciju čakavskoga izričaja, 	Matetić napušta važno namještenje tajnika Glazbene akademije (tada 	konzervatorija) u Zagrebu da bi došao, kako on veli: „u srce 	Istarsko-primorske regije – Rijeku“, i to sa sebi posebno zadanom misijom.
			Matetić je, naime, govorio da naš glazbeni (starinski) jezik u 	pjesmama naroda ovoga kraja, (okolica Rijeke – Istra i otoci), još uvijek 	živi poput „žeravice pod pepelom“ i da treba samo dobro puhnuti i ta 	žeravica će planuti u pravi oganj - oganj ponovo oživjelog pjevanja „u 	dvoje“ „na tanko i debelo“ uz sopnju sopila, roženica, miha i td.
			Ali da bismo taj pepeo odgrnuli, trebali su nam učitelji koji 	će s djecom učiti pjevati „po starinsku“, i on je odlučio s mladima glazbene 	škole pokrenuti to pjevanje kako bi ga mladi prigrlili kao nešto svoje, pa 	bi tako taj glazbeni idiom mogao ponovno oživjeti.
			Matetić je u izjavi povodom dobivanja nagrade za životno djelo 	rekao: …nastojao sam iz petnih žila raditi na tome da se taj naš trinaest 	stotina godina stari kanat ne zatare, barem dotle dok svi njegovi melodijski 	i ritmički elementi ne uđu u umjetničku muziku, jer tek tada neće propasti.	
			Zato je tiskao mnogo ranije i „Čakavsko-primorsku pjevanku“, 	sa 128 što domaćih što svojih pjesama, a došavši za profesora na glazbenu 	školu (tada „Ivana Zajca“) za te zborove  - „pionirski“, „omladinski“ i 	„komorni“ - obrađivao je ili skladao niz djela koja su od tada ti zborovi 	učili i izvodili na školskim produkcijama ili u drugim zgodama.
			Prof. Miro Klobas u knjizi „180. godišnjica 	Glazbene škole“ na jednom mjestu piše: „19 novembra 1947. god. zbor je na 	školskoj priredbi propjevao „hrvatski“ (citat iz izvješća o školi). U tim 	zborovima – niže i srednje škole pjevali smo ja i moj brat Srećko koji je 	učio violončelo..